Geslaagde keuring voor de 4e keer op de paardendagen Driezum –Wouterswoude

Op zaterdag  26 juli 2014 heeft de geitenfokvereniging  Fryslân haar jaarlijkse geitenkeuring voor CW en NCW georganiseerd. Het weer was prima en het aantal inschrijvingen  van de inzenders was goed.

Op de NCW keuring waren een aantal minder geiten aanwezig, bij de CW keuring waren meer geiten aanwezig. Positief is ook dat we nieuwe inzenders bij beide keuringen mochten ontvangen.

Op de CW keuring waren ook nieuwe rassen aanwezig, zoals de kruisingen van british toggenburgers  met  nederlandse   toggenburgers,  melkgeiten  en een geïmporteerde  british toggenburger geit uit Engeland.

Dit jaar hebben wij als geitenfokvereniging tenten beschikbaar gesteld waaronder de geiten konden staan, zodat ze bij regen droog blijven en  bij veel zon in de schaduw staan. De tenten werden door inzenders van de geiten zeer gewaardeerd. Het geeft tevens extra uitstraling aan het evenement waardoor de publieke belangstelling aanzienlijk groter was dan bij de voorgaande keuringen.

De keuringsuitslagen zijn te vinden op de pagina keuringen